CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
Get This Wan Hazel Home Wan Hazel Profile Wan Hazel Facebook Wan Hazel Twitter Get This.

✿ Tinggalkan Jejak Anda Disini ✿

✿ Followers ✿

Friday, April 15, 2011

10
Komen
Jom Masak !



petang² camni dengan cuace yg nak hujan

Bukan nak hujan tapi memang dah hujan pon

wat aku nk makan masakan panas jer

Memandangkan duk sorang kt umah , xder la orang nk masak utk aku

So aku kena masak sendiri la jawabnyer

aku pn masuk la dapur jap

Tgk bahan² ape yg boley dmasak

Tgk ade Makaroni

Ermm masak sup macaroni laa

Korang penah wat x ?

Kalu x penah wat , kat cnie aku nak share

Resepi Sup Makaroni ni..Perghh sedapppp siot ..


SUP MAKARONI

Bahan
200 gm macaroni [rebus sehingga lembut dan toskan]
500 gm ayam [potong kecil]
3 biji kentang [potong dadu]
1 batang carrot [potong kecil]
sedikit kobis [potong kecil]
1 pokok daun sup [racikkan]
1 pokok daun bawang [racikkan]
1 s/b lada hitam [tumbukkan]
bawang goreng
air secukupnnya
minyak
garam
hirisan ciliapi + jus limau


Bahan tumis
2 ulas bawang putih [hiris]
3 ulass bawang merah [hiris]
2 cm halia [hiris]
1 kuntum bunga lawang
2 cm kulit kayu manis
3 kuntum bunga cengkih
2 biji buah pelaga


Cara
1. Panaskan minyak dan tumiskan bahan t
umis sehingga wangi.
2. Masukkan ayam dan ladahitam. Kacau sehingga naik bau.
3. Masukkan air, garam kentang dan carrot. Biarkan mendidih.
4. Bila sudah masak hidangkan dengan
mac
aroni dan daun sup, daun bawang dan juga bawang goreng.
5. Jika nak pedas tambahkan cili hiris dan perahan limau.

Hah ..ape komen korang ? Senang jer kan ..

Selamat mencuba yer J



10 Pelayan citer aku:

EJA said...

wah sedapnye terasa lapar la plk :(
salam eja nak tanya soalan kt abg ben klik la kalau setuju http://menulisdenganhati.blogspot.com/2011/04/nak-tanya-soalan-kt-ben-ashaari-kalau.html

noorae said...

umm..sedap2 ;)

Raihanah Hanis said...

jom try resipi nie .. :)

NUR AYNIE said...

lapaq~~~

anismelon said...

wah wah..cam menarik je..sedap x??ngeee

Raihanah Hanis said...

Aynie : lapaq ka? meh cnie .. kat dapur tu byk lagi nie..hehe..
anismelon : opkos laa sedapppp..hahaha..:)

nelly said...

lapar ! ! !

Raihanah Hanis said...

alolo cian nelly ..lapar eh.meh cnie..ade lagi klu nak..hehe

nida husna said...

macam sedap je,,, :)

Raihanah Hanis said...

hehee:)
mmg sedap kowt..wakakaka..angkat bakul sndri..ngeee:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kata- kata untuk hari nie

" Ya Allah
Sekiranya DIA adalah pilihan Mu diArash
Berilah aku kekuatan dan keyakinan untuk
terus bersamanya
Sekiranya DIA adalah orang yg
akan membimbing tanganku dititianMu
Kurniakanlah aku sifat Redha Dan kasih
atas segala perbuatannya
Sekiranya DIA adalah bidadara
untuk ku di Jannah Mu
Limpahkanlah aku dengan sifat tunduk dan
tawaduk akan segala perintahnya
Sekiranya DIA adalah yang
terbaik untukku di DuniaMu
Peliharalah tingkah laku serta
kata-kataku dari menyakiti perasaannya
Sekiranya DIA ini jodoh yang
dirahmati olehMu
Berilah aku kesabaran untuk menghadapi
segala kerenah dan ragamnya .
Sesungguhnya kau jauhilah aku dr sikap takbur dan derhaka."
Amin..